“Her zaman savunduğum insanların önce insan sonra meslek sahibi olması… ”
Wikileaks sendromunda izlediğimiz o ki insanlar insani erdemlerini geliştirmedikçe ister diplomat isterse bilim adamı olsun insan türüne layık olmazlarsa yaradılışlarının hiçbir manası kalmıyor. Kapalı kapılar ardında fısıldaşmalar, siyasi, dedikodular, komplolar. Sadece yaşadığımız dünyaya sera gazlarını salmak, ormanları kesmek, kimyasal atıklarla doğayı kirletmek dünyamızı mahvetmek demek değil, insanların yaşadığı bu gezegende birbirleri hakkında art niyetleri de toplumlara yaymak bu fikir kirliliğinden nemalanmak asıl çevre kirliliği demektir !
İnsanoğlu binlerce yıldır birbirini yok etmenin adını politika bunu da kılıfına uydurmayı diplomasi olarak adlandırmış. En son yayınlanan WİKİLEAKS belgeleri dünya devletlerinin karşılıklı bildiklerini belgelemenin bir türü. Zaten bilinen doğal düşüncelerin devletler arasında alınganlık seviyesine getirilip EGE DENİZİNİN TATLI ESİNTİSİ MELTEM rüzgarı ile ayakta durmaya çalışan dünya barışının yalpalamasına sebep oldu. Haklı olarak konuya muhatap devletler şimdi AMERİKA hakkında kırılgan düşünde sahasına ayak bastı.
Aslında WİKİLEAKS belgeleri uzun süre konu sıkıntısı çeken medya için iyi bir kaynak yarattı. Dünyanın ciddi meseleleri ile pekte ilgisi olmayan toplumlara da masa üstü sohbet mevzu !!!!! Bu belgelerde devletlerin karşılıklı negatif düşünceleri yer alırken merak ettiğim pozitif konuşmalar neden kayıtlarda değil varsa da neden yayınlanmadı ????
Devamı için tıklayınız
Kaynak: EgitimAjansi.com