“Akşam gazetesinin 19.Aralık tarihli resmi kaynaklara dayalı haberinde; Türkiye gündemi başka konularla meşgul olurken, okullarımızda gençleri bekleyen asıl tehlikenin varlığını gözler önüne seriyor… ”
Uyuşturucu kullanımı ile ortaya çıkan veriler oldukça ilginç ve ürkütücü!!
İstanbul Valiliği’nin onayıyla, İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve İstanbul Emniyeti Narkotik Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü’nün ortaklaşa yaptığı araştırma tablosu:
Türkiye ve dünyanın en büyük metropollerinden biri olan İstanbul’un 28 ilçesindeki 154 okulda bu yıl içinde gerçekleştirilen araştırmaya 31 bin 272 öğrenci katıldı. Araştırmadaki en ilginç verilerden biri de sosyete uyuşturucusu olarak bilinen ve 1 gramı 150 dolardan alıcı bulan kokainin, liselinin kullandığı maddeler arasında yer alması. Araştırma uyuşturucuyla tanışma ve kullanma yaşının 14’e kadar indiğini gösteriyor. Öğrencilerin 5’te 1’i mutlaka sigara ya da alkol kullanıyor. Veriler, 14 ila 18 yaş arası gençliğin uyuşturucu bataklığına giderek saplandığını gösteriyor.
14-18 yaş grubundaki 31 bin 272 öğrenci üzerinde yapılan araştırmada; kullanım yaygınlığı en fazla olan madde sigara çıktı. Hayatında en az bir kez dahi olsa sigara kullanan öğrencilerin oranı yüzde 56.6’yı buldu. En az bir kez kullanılan maddeler arasında sigarayı yüzde 32.5 ile alkol izledi. Öğrencilerin yüzde 20.1’i son 30 gün içinde sigara, yüzde 21.1’i de alkol kullandığını kaydetti.
ESRAR VE ECSTASY
Öğrencilerin yüzde 3.3’ü, en az bir kez esrar içmiş.
2.4’ü de yine en az bir kez uçucu madde kullanmış.
Öğrencilerin yüzde 1.6’sı ecstasy içmiş.
Yüzde 1.4’ü amfetamin kullanmış.
Yüzde 1.2’si LSD kullanmış.
Yüzde 1’i de kokaini en az bir kere denemiş.
Araştırma sonuçları; ülke gündemi SİYASİ ÇEKİŞMELER, TERÖR, EKONOMİ ile meşgul olurken gençlerimizin nasıl bir bataklığa çekildiğini gösteriyor!
Aileler çocuklarının bir okul kazanması için türlü fedakârlıklara katlanırken, canlarından çok sevdikleri evlatlarının sosyal ortamlarda yaşadığı yalnızlığı göz ardı ediyor…
Çocuklarımızın bir okul kazansın, geleceği iyi olsun düşüncesi ile yarışa hazırlar gibi sadece dersleri ile ilgili konularda takip edip, sosyal yaşamlarını göz ardı ettiğimizde, içine düştükleri yalnızlık ve bunalımlarda kimlerin ele geçireceğine dair yapılan bir araştırma
Gençlerimiz okul çağlarında farklı ortamlarda yaşıyorlar. Aile bireyleri ise sadece okul nasıl gidiyor gibi tek düze bir yaklaşımla, bu gençlerle ilgilendiklerini düşünüyorlarsa işte sonuç!!!
Sosyal hayatta gençlerimizi bekleyen en büyük tehlike uyuşturucu…
Yaşam mücadelesi, aile ile gençler arasına uçurum koymaya başlar. İlgi sadece okul düzeyinde kalırsa, bu genç insanlar sorunlarını unutup sanalda olsa kimlik kazanmak için uyuşturucu batağına düşerse, bunun sorumlusu kim…..?
Tüm ailelere düşen asıl görev, bir genci hayata hazırlarken sadece okulla değil onun bütün sorunları ile bir arkadaş gibi ilgili olmalarıdır…
Çocuğunuz içine kapanıyorsa, odasına girip kimseyle konuşmuyorsa, uykusuzluk belirtileri varsa artık sizin en değerli varlığınızla gerçek bir arkadaş gibi konuşmanın zamanı gelmiş demektir..
Evladınız konuşurken sizin tepkilerinizden çekiniyorsa, ebeveynlerin olgun olması gerektiği unutulmamalı….
Sizden çekinen çocuklarınıza kucak açmak için bekleyen bu zehir tacirlerine, gençleri emanet etmemek için her zamankinden daha fazla sabır ve olgunluk gerektiren bir çağdayız…
Yazının devamı için tıklayınız
Kaynak: EgitimAjansi