“Yıllardır atamalarda sorun yaşanır, kimseyi de memnun etmek mümkün olmaz. Atamaları bilgisayar ortamında yapacak kadar modernleştiğimize göre neden sınavlarda tamamen dijital sistemde yapılamıyor? ”
Soruların kopyalanması, çalınması söz konusu ise sorulabilecek tüm soru ve cevapları bilgisayar sistemine yüklesek sınav sırasında sorular bilgisayar tarafından otomatik olarak seçilip adayın önüne ekranda gelse yine de kopya çekmek mümkün olur mu?
Sınava giren aday bu soruları ekranda işaretlese cevaplarda aynı anda bilgisayara yüklenince sınav sonuçlarını ertesi gün öğrenmek mümkün olmaz mı?
İnternet ağının bu denli geliştiği AVRUPA ülkelerinden daha ileri bir hıza ve kaliteye ulaştığımız söylenen bir zamanda diğer devletlere parmak ısırttırmazmıyız?
Kim binlerce soruyu çalıp bu zahmete katlanır? Çalsa da gelecek soruları o an sadece bilgisayar seçeceğine göre kim cevapları bilebilir ?Bilgisayarlar RÜŞVET yemeyeceğine göre ya da uzaktan yakından başka bir BİLGİSAYAR MODELİNE soruları önceden fısıldamayacağına göre !!!!!!
Öğretmen adayı şu veya bu şekilde sorulacak tüm soruları bir şekilde bilmeli ki öğrencilere öğretebilsin. Zaten soru ve cevaplarda genel olarak bilindiğine göre ATAMALARI bilgisayara güvenip yapıyorsak !!!Atama kriterlerini bilen ve hangi öğretmenin hangi ilde daha başarılı olacağına karar verebilen bilgisayarlarımız her halde önerdiğim bu sınav sisteminde bizi dünyaya mahcup etmez ?
Yazının devamı için tıklayınız
Kaynak: EgitimAjansi.com