“Türkiye de bir üniversiteye girmek istiyorsanız YGS sınavlarında geçer puan almanız gerekir, puanlarınız yetmezse 2 yıllık meslek okullarına tercih hakkınız oluyor, peki puanlarınız çok düşükse? ”
2 yıllık meslek okulları içinde yeter puana sahip değilseniz ve maddi imkânlarınız mevcutsa?
Milli eğitim bakanlığı maddi imkânı olan fakat yüksek öğrenim hakkı elde etmemiş gençlerimiz için bir proje uygulasa vakıf üniversitelerine bu hakkı tanısa ;düşük puanlı öğrencileri meslek yüksek okulları hazırlık sınıfına kayıt imkanı verip bir sonraki YGS sınavına kadar öğrenciye ÜNİVERSİTE havası teneffüs ettirse ,en azından bu öğrenciler üniversite kapısından girmenin hazzını yaşayıp üniversiteye girmek için motive olmazlar mı???
Ellerinde ki maddi imkânı bir yılı boş geçirip sokaklarda harcamaktansa, gençliklerinin gereği gece hayatına dalıp geç saatlere kadar boş yere dolaşıp gündüzleri kafelerde vakit geçireceklerine üniversite arkadaşlığının sosyal faaliyetlerinin lezzetine varsalar??????
Böyle bir imtiyazdan kimsenin zararlı çıkacağını sanmam !!Gençlerimiz en değerli çağlarından bir yıl kaybetmemiş olur, vakıf üniversiteleri hazırlık sınıfında normal ücretin yarısı kadar bir ödeme ile hem üniversiteli olmanın tadına varır hem lisan öğrenir hem de ben başarısızım diyeceğine başarmak için çaba göstermez mi?
Bence gençlerimiz bu hoş görüyü kendilerine göstereceğimiz bu güveni hak ediyor…
Üniversite sınavlarında başarısız olan öğrenci aday zaten aile ve toplum baskısını yaşıyor, bunu yaşatmaktan biz sana güveniyoruz ve dolu bir zaman, güzel arkadaşlıklarla dolu üniversite hayatı için bir mola tanıyoruz desek; çok mu bonkör oluruz???
Biraz milli eğitim bakanlığı biraz vakıf üniversiteleri AÇILIM POLİTİKALARI DÖNEMİ olan zamanımız da bu cesur adımla bir çok gencimizi kazanmış olmazlar mı???
Yazının devamı için tıklayınız
Kaynak: EgitimAjansi