“Yeni döneme girmeye hazırlanan vakıf üniversiteleri milli eğitim bakanlığı verilerine göre 52 sayısına ulaşmış durumda… ”
Türkiye de 81 il olduğuna göre daha 29 üniversite açığımız var…
Tabi eğitim yatırımcıları il olacak yeni yerlerin sayısı artmadan ellerini çabuk tutarlarsa!!
Her ilde bir vakıf üniversitesi açılması o illerde yaşayan gençlerimizin okumak için gurbete gitmelerini engeller, her ilde bir vakıf üniversitesi o ilin kalkınması için yerel kaynak oluşumudur. Maddi durumu iyi olan aileler çoğu zaman çocuklarının gözlerinin önünden ayrılmasını istemezler aynı zamanda üniversiteyi en iyi şekilde okutmak isterler…
Yörenin zengin aileleri eğitime yatırım yapmak için bir araya gelseler, kendi illerinde yoksa üniversite kursalar bölgenin gençleri ve gelecek nesiller için hayırlı bir yatırım yapmış olup hem de kendi yörelerinin kalkınmasına fayda sağlamış olmazlar mı???
Düşünün binlerce öğrenci o üniversitede okuyacak. Bu öğrencilerin ihtiyacı olan okul malzemelerinden tutun gıdaya kadar ekonomik bir canlılık getirmez mi???
Bir çok değerli akademisyen sizin ilinizde profosörler,sanatçılar,mimarlar hukukçular bu üniversite sayesinde ilinizde ekonomik canlılığın yanında kültürel zenginlik yaratıp ilin çehresini değiştirmez mi??
Üniversite sayesinde dünyada tanınmış bir çok değerli konuşmacı, uluslararası ziyaretçiler şehrinizi ziyaret etse geldikleri yerlerde sizlerden bahsetmez mi???
O üniversitede ihtiyacı olan bir çok gence burs vererek okumasını sağlasanız ve üniversiteniz olduğu için cebinizden para çıkmadan bunu yapsanız evinize gelen bir misafire bir tabak yemek verdiğiniz gibi masrafsız bir ağırlama yaparak sevaba girmez misiniz???
Bir üniversite sahibi olarak mütevelli heyeti başkanlığı gibi onurlu bir mevkide devlet ricali karşısında saygınlık kazanmış olmaz mısınız???
Sizden sonra gelecek kuşaklara adınızın ölümsüz olmasını sağlamak onlara bu övgüyü yaşatmak sizce hangi yatırımla eş değerdir??
Yazının devamı tıklayınız
Kaynak: EgitimAjansi