“Milli Eğitim Bakanlığı 2012-2013 öğrenim döneminde lise uygulamalarının ANADOLU LİSESİ ve MESLEK LİSESİ olarak devam edeceğini açıkladı!Düz liseler tarihe karışıyor. ”
Bu uygulama eğitim de üniversite kalitesini yükseltmek için yeterli olacak mı?
Bir zamanlarlar liseler de sadece FEN VE EDEBİYAT olarak ayrılan sistem ve buna ilave olarak meslek okulları vardı.
Bu gün sözel ve sayısal diye tabir edilen sistemin bir başka hali.
Aslında kelime olarak değişiklik gözükse dahi asıl değişik olan eski liselerde bu ayrımda öğrenci kendi bilgi ve yatkınlık durumunu göz önüne alarak tercihini ona göre yapıyor sosyal derslerde daha başarılı olduğuna inanıyorsa EDEBİYAT sınıfını lise 1.ci sınıftan sonra tercih ediyor ya da FEN BÖLÜMÜNÜ seçiyordu.
O dönemin öğrencilerinde kendi bilgilerini değerlendirme ve kendilerine güven kriterlerinin daha gelişmiş olduğunu gözlemlemek aslında gelişen dünyada insan kalitesinin acaba teknolojik çağın gerisinde mi kaldı? Sorusunu düşündürüyor.
YAZBOZ TAHTASI…
Eğitim sistemimiz daha iyisi adına yıllardır yazboz tahtasına döndü. Eski sistemlerin çocukları bu gün ülkemizin birçok alanında söz sahibi, verdikleri röportajlarda sohbetlerde entelektüel düzeyleri bu günün kuşağına nazaran daha yüksek. O dönemlerde bu çocuklar ve gençler okul dışında bilgi için kütüphaneleri arşınlar ansiklopedileri karıştırırdı. Bu gün tek tuşta dünyayı önümüze getiren internet teknolojisine rağmen yeni nesillerde bilgi edinme tembelliği ve okuma bıkkınlığı gözleniyor.
HER GÜN BİR SINAV…
Yeni nesil öğrencilerin hayatı sınavlardan oluşur hale geldi…
Bu sınavlar gerçekten öğrencinin sahip olduğu bilgiyi mi gösteriyor yoksa belli bir süre belli konulara çalışarak soruların cevaplarını verdiklerini mi?
Bu alanda yapılan tüm iyi niyetli eğitim ve öğretim sistemleri değişimleri aslında amaçlarına ulaşamadı mı? 18 yaşına gelene kadar bir öğrenci sayısız sınavlardan geçiyor dershanelere gidiyor.
Üniversite giriş sınavlarına baktığımızda birçok öğrencinin istediği üniversite eğitiminin olduğu bölüm yerine puanın tuttuğu yere girdiğini görüyoruz.
Peki bunca sınav ,dershane, ek dersler niye ???
Eğer öğrenci gerçekten yetenek ve arzuları dahilinde okuma fırsat bulamayacaksa tüm çabalar gelecekte mesleklerinde tam başarı elde edemeyen mutsuz insanlar yaratacaksa bu değişimler neden yapılıyor ???
Yazının devamı için tıklayınız
Kaynak: EgitimAjansi.com